تكنيك هاي فروش بيشتر در شبكه هاي اجتماعي

تكنيك هاي فروش بيشتر در شبكه هاي اجتماعي

امروزه، فروش در شبكه هاي اجتماعي بسيار متداول شده است. ولي زماني مي توان يك كسب و كار موفق در شبكه هاي اجتماعي داشت كه بتوان از روش هاي فروش بيشتر در شبكه هاي اجتماعي استفاده كرد. جلب اعتماد مردم، محتوا سازي مناسب، فعال بودن و … از تكنيك هايي هستند كه مي توانند باعث فروش بيشتر در شبكه هاي اجتماعي شوند.

كسب و كار در شبكه هاي اجتماعي، به يكي از بهترين كسب و كارها و پردرآمدترين شغل ها تبديل شده است. ولي بسياري از افراد بدون توجه به تكنيك هاي فروش بيشتر در شبكه هاي اجتماعي، به دنبال فروش محصولات خودشان در شبكه هاي اجتماعي مي باشند و انتظار دارند كه سود بسيار زيادي كسب كنند. ولي واقعيت اين است كه براي داشتن كسب و كار موفق در شبكه هاي اجتماعي مختلف مانند اينستاگرام، تلگرام، واتس آپ و … بايد به يك سري نكات توجه شود. در ادامه قصد داريم براي راهنمايي كسب و كارهاي موجود در شبكه هاي اجتماعي، روش ها و تكنيك هاي فروش بيشتر در شبكه هاي اجتماعي را توضيح دهيم.

تكنيك هاي فروش بيشتر در شبكه هاي اجتماعي

تكنيك هاي فروش بيشتر در شبكه هاي اجتماعي

تكنيك هاي فروش بيشتر در شبكه هاي اجتماعي

قبل از اينكه شبكه هاي اجتماعي به عنوان يك صنعت كسب و كار تبديل شوند، خريد و فروش محصولات به صورت حضوري بسيار متداول بود. ولي امروزه، مي توان با استفاده صحيح از شبكه هاي اجتماعي مختلف مانند اينستاگرام، تلگرام و ديگر شبكه هاي اجتماعي، سود بسيار زيادي را از فروش محصولات به دست آورد. شايد براي شما هم پيش آمده باشد كه به برخي از صفحه هاي شبكه هاي اجتماعي مراجعه كرده باشيد و شاهد كسب و كار رونق يافته آن شبكه اجتماعي باشيد. حتما اين سوال براي شما پيش آمده است كه شما هم چگونه مي توانيد كسب و كار خود را به يك كسب و كار موفق تبديل كنيد؟ در ادامه قصد داريم شما را با تكنيك هاي فروش بيشتر در شبكه هاي اجتماعي آشنا كنيم.

1) محتوا سازي مناسب كنيد!

يكي از بهترين تكنيك هاي فروش بيشتر در شبكه هاي اجتماعي، محتوا سازي است. اگر به دنبال روشي هستيد كه با كمك آن بتوانيد بدون هزينه زياد، در كسب و كار خود موفق شويد و فروش خود را چند برابر كنيد، توصيه مي كنيم كه حتما محتوا سازي را در برنامه هاي خود بگذاريد. محتوا سازي در شبكه هاي اجتماعي، هميشه نبايد در راستاي تبليغ محصولات شما باشد. بايد سعي كنيد با توجه به محصولات و نوع شغل خود، محتوا سازي مناسبي داشته باشيد. به طور مثال يك صفحه شبكه اجتماعي كه اقدام به فروش لباس مي كند، مي تواند نحوه ست كردن لباس هاي مختلف را آموزش دهد. به طور كلي محتوا سازي آموزشي، بسيار در شبكه هاي اجتماعي طرفدار دارند. پس سعي كنيد در راستاي محصولات خودتان، محتواهاي مناسبي را توليد كنيد و با كمك تصاوير جذاب در شبكه اجتماعي خود منتشر كنيد.

2) فعال باشيد…

انتظار نداشته باشيد كه مردم به صفحه هاي اجتماعي كه فعال نيستند و چند روزي يك بار يك پست جديد يا يك استوري مي گذارند، اعتماد كنند؟ فقط كافي است نگاهي به صفحه هاي پر فروش اينستاگرام بيندازيد. صفحه هاي موفق در كسب و كار، به صورت روزانه استوري مي گذارند و پست هاي جديد منتشر مي كنند. پس حتما در شبكه هاي اجتماعي فعال باشيد و سعي كنيد كه به پيام هاي مردم پاسخ دهيد. مي توانيد استوري هاي نظرسنجي و سوال و جواني منتشر كنيد تا ذهن مشتريان خود را به چالش بكشيد و از طرفي با مشتريان خودتان ارتباط بيشتري برقرار كنيد.

3) سعي كنيد از خودتان فيلم بگيريد

يكي از تكنيك هاي فروش بيشتر در شبكه هاي اجتماعي، جلب اعتماد مردم است. روش هاي مختلفي براي جلب اعتماد مردم وجود دارند كه شايد يكي از بهترين آن ها در شبكه هاي اجتماعي، منتشر كردن فيلم از فروشنده محصول باشد. معمولا پيج هايي كه فروشنده هاي آن ها از خودشان فيلم منتشر مي كنند، پرطرفدارتر هستند. در واقع، دو راه براي اين كار در پيش داريد. مي توانيد براي معرفي محصولات خود، از خودتان و محصول خود فيلم بگيريد و در پست هاي مختلف منتشر كنيد. ولي اگر علاقه اي به فيلم گرفتن از خودتان نداريد، راه دوم به شما پيشنهاد مي شود. توصيه مي كنيم كه هر روز يك عكس و يا يك استوري حاوي صداي خودتان منتشر كنيد تا مشتريان بدانند كه فروشنده محصولات مد نظر آن ها، چه فردي است؟ مطمئن باشيد كه اين روش مي تواند كسب و كار شما را زير و رو كنيد. 

تلگرام نيلانت

4) تبليغ نكنيد؛ دليلي براي خريد محصول خود بياوريد …

بسياري از افراد تصور مي كنند كه بايد فقط از محصولات خودشان تبليغ كنند. مثلا در پست هاي خودشان مي نويسند «بهترين ژل موي طبيعي»، «با كيفيت ترين تي شرت». مطمئن باشيد كه امروزه اين نوع تبليغ نمي تواند به تنهايي پاسخگوي رشد كسب و كار شما باشد. به جاي اينكه تبليغ كنيد و هميشه از محصول خودتان تعريف كنيد؛ سعي كنيد كه محصول خود را متمايزتر از محصولات ديگر جلوه دهيد. امروزه بسياري از مردم با علم و تجربه كامل اقدام به خريداري يك محصول مي كنند. پس براي خريد محصول شما، بايد يك دليل در ذهن خريدار وجود داشته باشد. محصول خود را معرفي كنيد. دلايل تمايز محصول خود را توضيح دهيد و سعي كنيد كه نياز كاربر را بسنجيد و بر اساس آن، چند دليل براي خريد محصول خود بياوريد.

5) تخفيف بگذاريد …

امروزه بسياري از كسب و كارهاي اينترنتي، با همين تكنيك به يك كسب و كار پردرآمد تبديل شده اند. اگر مي خواهيد كه كسب و كار شما رونق پيدا كند و هر روز شاهد فروش بيشتر محصولات خودتان باشيد، بايد هر چد وقت يك بار، بر روي محصولات خود تخفيف بگذاريد. شايد سود دريافتي شما در اثر تخفيف گذاشتن بر روي محصولات كم شود، ولي به هر حال آنقدر فروش شما زياد مي شود كه مي تواند چندين برابر از فروش عادي، سود دريافت كنيد. از طرفي تخفيف گذاشتن يك تبليغ غير مستقيم براي كسب و كار شما مي شود. زيرا بسياري از مراجعان شما در زمان تخفيف به پيج و شبكه اجتماعي مد نظر شما جذب مي شوند.

6) به علاقه مشتريان خود توجه كنيد!

اين مشتريان شما هستند كه بايد از شما محصول خريداري كنند. پس بايد سعي كنيد با روش هاي مختلف، علاقه مشتريان خود را بشناسيد. امروزه يكي از بهترين تكنيك هاي فروش بيشتر در شبكه هاي اجتماعي، شناختن نوع سليقه مشتريان و علاقه آن ها است. به طور مثال اگر قصد فروش لباس داريد، بايد بدانيد كه مشتريان شما بيشتر به چه نوع لباسي علاقه دارند. البته بايد بدانيد كه دانستن اين موضوع، فقط زماني امكان پذير است كه شما چندين ماه فعاليت مداوم در صفحه هاي شبكه هاي اجتماعي داشته باشيد و بتوانيد بر اساس نوع فروش محصولات خود، متوجه شويد كه مشتريان شما به چه نوع لباسي علاقه دارند. ولي بعد از اينكه متوجه علاقه مشتريان خود شديد، مي توانيد به راحتي در راستاي علاقه مشتريان خود اقدام به فروش اجناس كنيد و شاهد فروش بيشتر محصولات خود باشيد. 

بهترين شبكه اجتماعي براي كسب و كار

7) اعتماد مردم را جلب كنيد …

اگرچه امروزه بسياري از مردم علاقه مند به خريد اجناس مورد نياز خودشان به صورت غير حضوري و اينترنتي هستند، ولي هنوز هم بسياري از مردم نمي توانند براي خريد اجناس به صورت اينترنتي اعتماد كافي داشته باشند. به همين خاطر، وظيفه اصلي شما در يك كسب و كار مجازي اين است كه بتوانيد اعتماد مردم را جلب كنيد. روش هاي مختلفي براي جلب اعتماد مردم وجود دارد كه از جمله آن ها مي توان به فعال بودن مداوم، پاسخ دادن صحيح و با احترام به پيام ها و … اشاره كرد. همچنين، مي توانيد با خريد فالوور، لايك و ويو براي پيج هاي اينستاگرام و كانال هاي تلگرام، شاهد افزايش اعتماد مردم به پيج و كسب و كار خود باشيد.

8) نظرات و فاكتورهاي فروش خود را منتشر كنيد

يكي ديگر از تكنيك هاي فروش بيشتر در شبكه هاي اجتماعي اين است كه از طريق منتشر كردن نظرات و فاكتورهاي فروش خود، اعتماد مردم و مشتريان را جلب كنيد. از مشتريان خود بخواهيد كه نظر خودشان را از محصولات شما بيان كنند. مي توانيد نظرات آن ها را به صورت اسكرين شات و يا فيلم، استوري كنيد و اجازه دهيد كه كاربران، اين نظرات را مشاهده كنند. به غير از نظرات مشتريان، مي توانيد فاكتورهاي فروش، پرداختي هاي مشتريان و ارسالي هاي هر روز و هر هفته خود را به صورت عكس و اسكرين شات منتشر كنيد. در اين صورت مشترياني كه براي خريد محصولات شما مردد هستند، ديگر مي توانند با اطمينان كامل از محصولات شما خريداري كنند.

فاكتورهاي فروش

فاكتورهاي فروش

نتيجه گيري
در اين مقاله سعي شد كه 8 تكنيك كاربردي براي فروش بيشتر در شبكه هاي اجتماعي توضيح داده شود تا افرادي كه يك كسب و كاري را در شبكه هاي اجتماعي شروع كرده اند، ولي هنوز به سود دلخواه خودشان نرسيده اند؛ از اين روش ها براي بهبود كسب و كار خودشان استفاده كنند. هر يك از روش ها به اندازه خودشان مي توانند باعث افزايش فروش در شبكه هاي اجتماعي شوند. ولي نكته حائز اهميتي كه بايد در هنگام فروش محصولات خود در شبكه هاي اجتماعي به آن توجه داشته باشيد، اعتماد مردم و مشتريان است. اگر بتوانيد با روش هاي مختلف، اعتماد مشتريان و كاربران را جلب كنيد، يك قدم بسيار موثري را در بهبود كسب و كار خود برداشته ايد. چرا كه امروزه اعتماد مشتريان، حرف اول را در فروش هر چه بيشتر محصولات در شبكه هاي اجتماعي مي زند. مي توانيد از خودتان فيلم بگيريد، محتواسازي بيشتر كنيد، با مشتريان حرف بزنيد، نظرسنجي بگذاريد و روش هاي مختلف ديگر را امتحان كنيد تا اعتماد مشتريان را به خود جلب كنيد.

Reference : nilanet

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.